Brukervilkår

Handelsbetingelser for privatkunder

Partene

Selger er Veronica Løken Design, Gøteborggata 12D, 0566 OSLO, kontakt@veronicalokendesign.no, 928855856, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Adresse og epostinformasjon

Sørg alltid for at du har oppgitt riktig adresse og e-postadresse.

Hvis det er en feil i den oppgitte e-postadressen, vil du ikke motta din digitale ordre, ordrebekreftelse, eller sporingsnummer på bestillingen din. Kontakt oss på kontakt@veronicalokendesign.no dersom du tror du har oppgitt feil epostadresse.

Ordrebekreftelse

Vi sender deg en ordrebekreftelse på epost så fort kjøpet er gjennomført. Husk å sjekke søppelpost, da den kan ha havnet der. Hvis du ikke mottar bekreftelsen, kan du kontakte oss på kontakt@veronicalokendesign.no.

Betaling

Betaling kan gjøres med Visa og Mastercard. Alle beløp på nettsiden inkluderer mva.

Veronica Løken Design bruker Stripe, en sikker betalingsløsning som krypterer all informasjon med SSL-protokoll. Dette betyr at dataene dine er sikre og ikke kan leses av andre utenforstående.

Leveranse

Leveringstiden for bestilling er 4-6 virkedager med Helthjem. Alle strikkepakker og garn har en fast fraktpris som starter på 80 kroner. Du vil se fraktprisen i utsjekk.

I forbindelse med helligdager og helligdager kan lengre leveringstider forekomme.

Leveringsområde: Norge

Alle bestillinger som sendes med Helthjem får sporingsnummer. 

Tapte forsendelser

Ved manglende levering, kontakt kontakt@veronicalokendesign.no.

Skadet levering

Hvis bestillingen din er skadet ved levering, vennligst kontakt oss på kontakt@veronicalokendesign.no. Det er ønskelig at du legger ved bildedokumentasjon av den skadede bestillingen.

Angrerett 

Kjøperen kan angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

Uavhentede pakker

Dersom kjøper av ulike grunner ikke henter pakken, vil ikke dette regnes som gyldig bruk av angreretten. Uavhentede pakker og pakker som er nektet mottak vil bli trukket fra returkostnader fra beløpet som refunderes når vi mottar bestillingen.

Beløpet vil bli refundert ved mottak av pakken.

Ved feil, kontakt kontakt@veronicalokendesign.no

Varens tilstand ved retur

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Dersom varen er utover det som er beskrevet ovenfor, anses den som brukt og av forringet verdi. Det betyr at dersom du hever kjøpet, får du en liten del eller ingenting av kjøpesummen tilbake. Det er opp til selger å vurdere varens tilstand.

Klagerett

Det er 2 års rett til å klage på produkter i henhold til salgsloven. Reklamasjonsretten gjelder alle material- og produksjonsfeil.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Veronica Løken Design dekker returkostnadene i rimelig grad dersom reklamasjonen er berettiget.

Vi forbeholder oss retten til å utbedre en mangel eller erstatte med en uskadet vare i stedet for å refundere kjøpesummen. Dette betyr at varen din vil bli reparert, eller du vil motta en ny vare som erstatning for den det klages på, dersom klagen din er berettiget.

Dersom det ikke er mulig å reparere eller erstatte varen, vil beløpet bli refundert.

Reklamasjonsretten omfatter ikke mangler, skader eller slitasje som er oppstått på grunn av feil bruk, feilvask og stell av tekstiler, manglende vedlikehold eller vanlig slitasje. Ved reklamasjoner, feil og mangler, kontakt oss på: kontatk@veronicalokendesign.no

Personvern 

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Du kan lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger her.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Denne siden ble sist oppdatert 14.05.2022.